sedergrenskan.blogg.se

Thailand- Kamala

Allmänt Permalink0

Efter en lååång resa ner, som i och för sig var smidig då vi hade direktflyg, så hoppade vi in i en taxi och åkte till vår första anhalt Kamala på Phuket. 


Jag har varit på Phuket tidigare men inte där och jag hade läst att det var lite lugnare och gemytlig. Skönt att börja med att vila upp sig lite. 

Här bodde vi på Kamala Resort & Spa. Bra hotell, skandinavisk stil med mycket krom och glas. Dock en bit ifrån stranden, endast en promenad och det gick shuttlebuss från hotellet som man kunde ta om man ville. Jag tyckte dock att det var ganska gott att ta den där promenaden. 
En annan sak med hotellet var faktiskt att frukosten inte var bra. Men men..

I Kamala så blev det sol och bad på stranden som var fin och kantades av trevliga små strandrestauranger. Ganska mycket skandinaver på plats och väldigt barnvänligt och inte så stort. Trevligt folk och väldans bra massageställen. Tog massage varje dag här! Så skönt, och så billigt också. Oil massage är min favvo men fotmassagen gick inte av för hackor heller. 


En utav kvällarna så åkte vi in till Patong som ligger ca 15 minuter bort med taxi. Heeelt annorlunda i jämförelse. I Patong har man Bangla road och väldigt mycket öppen prostitution. Mycket alkohol, folk och fest. Kul att se en kväll men jag skulle inte vilka bo där. Jag har varit i Patong för flera år sedan, också bara över en kväll så jag visste ju detta. 

Vi käkade middag där och gick omkring och strosade. Alla inkastare hoppade på mig och inte Daniel och ville att vi skulle gå på Ping Pong shower...vilket vi inte gjorde. 

Vi stannade i Kamala i tre nätter och sedan tog vi en färja till Phi Phi Island för att bo där ett par nätter och för att möta upp Isabella och Simon som också var på resande fot. 

Till top