sedergrenskan.blogg.se

Effektiv dag och lunch i Grundsund

Allmänt Permalink0

Efter en stor frulle så åkte jag och mamma till torp,...precis som väldigt många andra gjorde när det inte direkt var sol och badväder.

Vi var på jakt efter saker till stugan såsom lite nya mattor, ramar och annat bös

Så vi rev av några affärer på torp, Ikea och Mio. Hittade det vi skulle ha och åkte hungriga tillbaka till landet, samt med en extratur till Grundsund för lunch. Jag och mamma älskar ju att testa nya ställen och har länge sagt att vi vill testa bl.a. Pelles Rökeri. Nu blev det dock på andra sidan kanalen som vi hamnade. Närmare bestämt på Smultron och Tång. Trevligt ställe med utsikt över båtarna i hamnen.

Vi tog varsin dagens, en smarrig fiskgryta med grädde, saffran, grönsaker och fisk. Supersmarrig!

Efterrätten tog vi hemma hos mormor och morfar när vi åkte och våldgästade dem en stund. Nybakad vinbärskaka med grädde och kaffe till såklart. Yummy :)

Nu på kvällen har hi fixat iordning med de nya inköpen i stugan och fikat lite kvällsmat.

Imorn ska jag till Göteborg och jag känner nästan motvilja mot det. Just nu tycker jag att det är så mysigt på landet och har inte tröttnat på det än.

Till top