sedergrenskan.blogg.se

En tur på de böljande blå

Allmänt Permalink0

Mera båt, men vi har verkligen passat på när vädret har tillåtit!

Häromdagen, närmare bestämt i söndags, så styrde vi skutan ut på havet. Först blev det dock en pizzalunch på bryggan, det var så varmt i båten :)

Vi gick iallafall in genom strömmarna, under skaftöbron, förbi flatön, bassholmen och gjorde ett pitstop på Koljön.

Sedan vidare ner mot Ellös och Gullholmen. Så himla vackert. Allt blir verkligen så mycket finare när man kommer sjövägen och kommer direkt in i allt det pittoreska och mysiga.

Jag satt i fören hela tiden och ett tag var jag nästan orolig att jag skulle få en makrill rakt i knät, för jösses så de hoppade i vattnet just då!

Vi åkte in i hamnen på Gullholmen och tog en lov, innan vi åkte vidare mot Lysekilshållet och stannade på en annan holme av dem som kallas Vasholmarna. Satt på en filt och kollade på den magiska solnedgången som gjorde himmeln rosa och orange och kollade även lite på film innan det var dags att krypa till kojs i båten.

Lite solning på en klippa dagen efter och sedan båttur igen innan vi skulle till hemmahamnen. Då rev vi av Grundsund och även det är ju så mysigt när man kommer sjövägen. Såg att Pelles Rökeri där jag aldrig varit, men som jag vill till hade föstplatser för båt. Perfekt! Dit får det bli en utflykt med restaurangbesök nån dag!

Sedan Lunneviken för en snabbkoll innan vi var tillbaka. Då passade vi på att köra storstädning av hela båten. Jag tog utsida och Daniel insida. Trist, men välbehövligt. En langos i centrum fick avsluta vistelsen i Lysekil för dagen. Gott.

Sen begav jag mig till landet och när jag satt uppkrupen i soffan med ett glas rött och mamma som sällskap, då kom regnet. Med besked. Satan vad det öste ner. Då var det ändå ganska skönt att vara i stugan :)

Till top