sedergrenskan.blogg.se

Onsdag

Allmänt Permalink0
Möten som avlöser varandra och en hel del på jobbet som måste fixas och donas med. "Tur" att jag fick ett avbokat möte i eftermiddag. 

Just nu sitter jag dock på vårdcentralen och väntar på min tur. Har haft en störig känsla av att en urinvägsinfektion kommer bryta ut. Kände det redan i Barca men ignorerade och köpte tranbärstabletter på Apoteket. Hatar sån naturlig skit. Det döljer symptom ett tag men löser inte problemet. 

Till nåt roligare, ikväll har jag bokat bord på Bord 27 i Vasa. Ska bli lyxigt på en onsdag och gott! Hoppas nu att det motsvarar mina förväntningar och att vi gillar det. 


I övrigt så har jag ätit väldigt god mat det sista. I Barca var maten fantastisk. Det följdes upp med smarrig fläskfilé provencale och igår lagade jag regnbågslax med bulgur och stekt ris på rödkål och brysselkål. Till detta en sallad med grönt, tomat, sugarsnaps, apelsin, rödlök och basilika. Grönt är skönt! En sås på kvarg, majonnäs och persilja fick också ta plats på tallriken. Man kan väl säga att både jag och snyggingen på andra sidan bordet åt med god aptit :)



Det enda som skulle kunnat höja maten ytterligare är möjligen en sådan här smarrig drink som vi avslutade med i Barca. Kanske får bli ikväll?!
Till top