sedergrenskan.blogg.se

Bra mat

Allmänt Permalink0

Igår och idag har jag lagat riktigt god hemmalagad mat, dvs bra mat. Tycker man tröttnar ganska snabbt på att äta ute, lunch iallafall. Att äta ute på kvällen tröttnar jag aldrig på. Som råbiffen på Miss Sophie. Nom nom..


Igår blev det färsk panerad rödspätta med delikatesspotatis, citronmajjo med dill och sparris. Så smarrigt! Både jag och Daniel åt så vi fick ont i magen. 

Idag köpte jag hem lite ingredienser och lagade denna extremt enkla och vegetariska lasagne. Receptet hittade jag i Buffé som Ica skickar ut. Blev ju så mycket också så nu har jag riktigt många lunchlådor. Nyttiga sådana!

I övrigt så har jag planterat om alla mina blommor, så mycket vuxenpoäng! Så nu har de lite ny och frisk jord att gotta sig i. Köpte även hem ett jättefint apelsinträd. Nu håller jag tummarna för att jag kan ta hand om det bra och att det ska trivas. 

Så trött nu så det enda som är kvar att göra är att dyka ner i sängen. 

Till top