sedergrenskan.blogg.se

White party och en galen middag

Allmänt Permalink0

Lördagen startade med en god frukost i solen utanför huset och vi (Isabella) fick näääästan till dom perfekta äggen. 


Därefter så delade vi upp oss och jag, Bella och Emma stannade kvar vid huset och bredde ut våra badhandukar i trädgården och slappade, solade, läste tidningar och drack lite bubbel. 

Sen klädde vi oss alla i vitt för att gå på bröllop...eller inte. White party på Kallis stod på agendan och innan dess slukade jag en fantastiskt god Caesarsallad på Joda nere i hamnen. 

Bra drag på Kallis och vi hade jäkligt kul! Herregud vad det finns folk med både pengar och bekräftelsebehov på sånna ställen. En och samma kille drog in säkert 50 moët som jag såg och dessutom en så jäkla stor flaska som det viskades om kostade minst 75 000 kr. Förutom det så drog han in flera backar med shots och bjöd på och även sprit och drinkar. 

Han och hans gäng var sedan på samma restaurang/klubb på kvällen och det var samma visa där! Man får väl hoppas att han skänker en del till bättre behövande också...

Vi hade iallafall vädret på vår sida nu med och dansade tills Kallis stängde. Hem, svidande om och vilade lite och sen hade vi bord på strand. Alla som var med på vår tripp var även med på kvällen så vi var 18 stycken tror jag vid vårt bord, om inte fler. 

Så surrealistisk middag. Det är alltså som en riktigt jäkla röjig nattklubb samtidigt som man äter middag. Så samtidigt som vi fick in löjromschips och sashimi till förrätt så började musiken öka i volym och folk började ställa sig upp och dansa. 

När varmrätten sedan kom så varvades helt enkelt en god entrecote med att veva till house och annat ståendes på stolarna. Så sjukt. Kul, men ingen matro och synd på så himla god och fin mat. Men en riktigt rolig upplevelse. Vid midnatt så kände jag mig rätt nöjd och begav mig till huset igen. Då hade jag haft en superbra dag och pratade i telefon på vägen tillbaka med Daniel som fyllde år. 

Det är ju tusan att saker ska krocka men vi får helt enkelt fira rejält en annan dag! 


Till top