sedergrenskan.blogg.se

Hellmans drengar

Allmänt Permalink0

Som jag sagt förr. På söndagar idkar vi kultur. Först så blev det en promenix i det fina men kalla vädret uppe vid Gunnebo slott. Mysigt och juligt med snön som låg lite på backen däruppe. 

 

Vi slank in på deras trevliga café också och delade på en bulle och drack en kopp kaffe. Sedan gick vi och kollade på hästarna. Jag är inget större fan av hästar men de stora svenska arbetshästarna tycker jag är fina…på håll. 

 

Köpte med oss en pasta carbonara på Stensjöns pizzeria och åt hemma innan jag begav mig ner på stan för att träffa mamma och Alice.

 

Vi möttes upp på det klassiska Jungans. En fika där och så fick jag ett paket i förskott av Alice. En mortel i marmor som jag önskat mig. Nu ska här mortlas!

 

Sedan rörde vi oss mot Lorensbergsteatern för vi hade biljetter till Hellmans Drengar.

Jag hade verkligen inga höga förväntningar och trodde att det skulle vara ganska trist. En manskör som sjunger julsånger liksom. Men ack så fel jag hade!

Det var en riktigt bra show, som ändras från år till år och temat för 2017 var Hellmans hotell.

Vilka röster! Det var några som var helt outstanding och alla i publiken jublade och älskade showen, riktigt riktigt bra! Se den. Jag kommer i alla fall köpa biljett för nästa år också. 

 

Efter det så körde jag hem i snön och satte mig en stund i soffan och slappnade av med ett glas rödtjut.

(null)


(null)

(null)

(null)


Till top