sedergrenskan.blogg.se

Hello monkey

Allmänt Permalink0

Vilken förbannat trevlig kväll!

 

 

Isabella och Isabelle, fantastiska människor, bjöd ut mig igår. För att fira min födelsedag i efterskott…då jag fyllde år i december….

 

Jag mötte upp Isabella vid Domkyrkan och sen så gick vi till Hello Monkey där Isabelle redan väntade i värmen och hade beställt in bubbel. Så trevligt att skåla lite!

 

Sedan delade vi på en supergod meny som även den gravida Isabelle kunde äta obehindrat.

Shiitake roll med wasabidressing.

Friterade gyozadumplings med sötpotatis och rostad majs med koreansk kålsallad

Siumai dumplings med räkor, krabba och karré med sesamdipp

Kyckling laab

Friterade wontonknyten med päronkimchi

 

Så mumsigt! Shitake roll och gyozadumplingsen var mina favvos!

 

Passade även utmärkt med det goda rödvinet som jag drack till! :)

 

Så där satt vi i ett par timmar och tjattrade, skattade alldeles för högt och hade det trevligt.

 

Tänk vad bra man mår utav sådana här kvällar :) massa kärlek till dom tjejerna alltså!

 


Till top