sedergrenskan.blogg.se

Söndag

Allmänt Permalink0

En ganska slapp söndag i detta gråa som råder i Göteborg. 


Jag tog mig ut och sprang en runda iallafall och fick ihop ett par kilometer. Lyssnade på musik och hade på mig en supertöntig mössa som uppenbarligen formgivits av RFSU då den ser ut som en kondom. Well, den höll fast lurarna bra. 

När jag varit så duktig så tog jag bilen till maxi och köpte semlor (!) och sen hämtade jag mamma så åkte vi till syrran för fika och kattgos. 

Penny var på gott humör och lekte för fullt, riktigt roligt! När hon röjt runt en lång stund så blev hon plötsligt paniktrött och stensomnade i soffan och då satt vi och klappade på henne utan att hon ens reagerade. Blir en bortskämd liten favoritkatt det där!

Mamma följde sedan med hem till mig och så lagade vi middag tillsammans. Kikärtsgryta med lime och kokosmjölk. Ruskigt god!

Jag hade i lök, vitlök, morot, kikärtor, tomat och bladspenat. Sedan även salt, cayennepeppar, spiskummin, gurkmeja och chilipulver. Kokosmjölk och limesaft samt rivet skal. 

Nyttigt och gott! Åt med lite ris och nu får jag en smarrig matlåda imorn måndag. 

Soffan hägrar för kvällen och just nu slötittar jag på Parneviks och ska lägga mig tidigt! Imorn blir det roligheter!


Till top