sedergrenskan.blogg.se

Båtliv

Allmänt Permalink0

I måndags så gick en del utav kvällen till att bottenmåla båten. Tisdagen så fixade vi resten som skulle fixas och på eftermiddagen så kunde vi äntligen sjösätta, Yeey!


För att inte logistiken skulle bli alldeles för krånglig så tog jag bilen till Lysekil och handlade på vägen medan Daniel fick åka den fina turen ut till Lysekil från Uddevalla själv. Älskar biten vid uddevallabron med alla fina hus på varje sida och bron som ser så pampig ut underifrån. Kul med nya perspektiv när jag brukar åka på den liksom. 

Men men, jag mötte upp och sedan så var det såklart lite fix där också innan vi kunde sova för då var klockan natt. 

På morgonen så var jag iväg en sväng, handlade lite mer och fick även tag på en kaffe, hehe...välbehövligt just då efter att ha stått i en kö på Coop som gav mig högt blodtryck. 

Well, off we go! 

Vi hamnade på en gammal favorit, Brandskär. Fin tur dit och bra väder. Sedan så solade vi, läste böcker, lyssnade på pod och på kvällen så grillade vi smarriga hamburgare och majskolvar. Mmm. 

Sedan snacks i båten när kylan kom på kvällen, det är ju tyvärr inga sköna ljumma sommarkvällar ännu. 
Somnade till vågskvalp iallafall :)

Dagen efter så låg jag mest som en strandad val och gottade mig i solen innan vi lättade ankar på eftermiddagen och vi begav oss tillbaka!

Förhoppningvis kommer det bli många fler dagar med båten, kanske redan i veckan!


Till top