sedergrenskan.blogg.se

Pelles rökeri

Allmänt Permalink0

Vi har haft ett par riktigt mysiga dagar. I måndags så blev det middag med mig och Daniel, syrran och hennes kille, mamma jag mormor och morfar. Jag lagade helstekt fläskytterfilé med västerbottenpaj och melon och fetaostsallad. Gino till efterrätt. Var ganska så mätt efter den måltiden. Men gott var det!


Igår så fortsatte vi mat-temat och åkte till Grundsund by boat med Alice och Johan och la till vid Pelles Rökeri på deras gästplatser. Fick ett superbra bord precis vid vattnet och alla beställde in deras gigantiska räkmacka förutom Daniel som tog burgaren. 

Räkmackan var väldigt stor! Och god :)... ska jag ge nån kritik så kan jag väl tycka att det var för mycket sallad. Men jag löste problemet genom att sonika plocka bort allt det nyttiga gröna och vägra äta upp det. Blev så sjuuukt mätt ändå. 

Sedan tog vi en promenad i Grundsund och avslutade med en glass på bryggan i solen. Så härligt väder! På vägen tillbaka med båten så åkte vi genom den mysiga och väldigt fina kanalen och runt hela Grundsund. Åh, den som ändå hade en fin villa med tillhörande sjöbod där! Vi puttade runt och kikade för fullt!

När vi sedan kom i hamn i Lysekil igen och vinkade av Alice och Johan så vilade vi bara lite innan vi begav oss ut igen och åkte till Såten på Orust. Så fin kväll, jättefint att åka genom strömmarna då. Lite kallt för jag satt barbent i blöta shorts, men sen tycker jag fortfarande att kvällarna är sjukt kalla fortfarande. Inga varma härliga sommarnätter här inte. 


Till top