sedergrenskan.blogg.se

Trädgårdsfest

Allmänt Permalink0

Fick lite backning på att jag uppdaterat dåligt och att jag glömt en viktig sak, nämligen att Linnea har fyllt år och blivit firad!


Typisk svensk kommentar nu, men oooooj vilken tur vi hade med vädret! Pissregn i typ hela Sverige hela dagen (förra lördagen), men när vi kom till Linneas föräldrar i Kållered där festen hölls så sprack det upp och blev superfint!

Vi var några stycken som tog pendeln och jag fick det lite stressigt då jag precis kom från Norrköping, men det gick. På med en klänning och lite lockar i håret bara :)

Linnea hade fixat superfint. Uppdukat på altanen och i trädgården med bubbel och snittar, mingel medan folk anlände och när alla var på plats så blev det quizz med kopplingar till Linnea. Mitt lag vann faktiskt otippat, men vi var för lata för att gå fram och lite sena på den bollen tyvärr. Älskar ju att vinna och tävlingar men mitt lag...not so much. 

Sedan stod Linneas pappa och svåger och grillade under tiden. Korv, smarrig potatissallad med fetaost, grillad lök och rostad lök. Satt fint! Musik, paketöppning, ett fint tal till Linnea från mitt lilla gäng som rörde henne till tårar och sedan lek med rockring. Haha! 

Sedan ostbricka och kaffe och tårta. Sjukt bra styrt som sagt. Dansen påbörjades så smått och minglet fortsatte. Jag drog mig ett par timmar innan de sista (som visserligen sov över), men de som åkte hem gjorde det vid halv sex på morgonen. Som sagt, bra fest!!

Så roligt med folk som firar sina födelsedagar och att det är något uppstyrt. Även väldigt kul med hemmafest och inte kravet på att gå ut. Ofta splittras man ju ändå då. Nej, en lång förfest :) bästa!

Linnea är typ grym på allt. Händig, hjälpsam, snygg, pysslig, konstnärlig och även sedan innan så har hon meriten festfixare på sitt cv...det visade hon även då! 

Till top