sedergrenskan.blogg.se

Fisketur

Allmänt Permalink0

Är på landet och fixar och donar lite. Passsde på när det var så fint väder. 


Har målat om en gammal byrå. Mormor kom fram till att hon köpte den för 53 år sedan så det var på tiden att den fick bli slipad och få lite ny färg. Ljusgrå blir den nu. Ser bra ut än så länge!

Sedan kom mormor och morfar på kaffe och så hann jag sola lite och läsa klart en bok. Livet. Så härligt. 

Nu ikväll så åkte jag och morfar ut och fiskade. Jag gav honom en flytväst i sommarpresent idag för han har alltid vägrat att ha på sig det, och nu verkar det ha gått in att han bör använda den. Han tyckte nog den var okej för att den var svart och rätt smidig. 

Iallafall, vi tog hans lilla fiskebåt Svea och åkte ut en tur. Stod och fiskade med varsin häckla (alltså ett metspö eller fiskelina med flera krokar på) och så drev vi en bit på havet innan vi styrde om på nytt efter ett tag. Väldigt mysigt. 

Totalt fick vi upp 7 makrillar, små fortfarande som det är nu på säsongen. Jag fick upp hela noll stycken av dem, sån otur! Men kul ändå med någon typ av fångst. Dock var morfar ute igår morse och då fick han och hans kompanjon upp 73 stycken! Snacka om fiskelycka. Vad de gör med dem? Ger bort till grannar mest som i princip står på kö för att få. Win win :)

När jag kom tillbaka till stugan så snörade jag på mig löparskorna och tog en tur. Perfekt temperatur ute då, dock ändå jobbigt som faaan. 


Till top