sedergrenskan.blogg.se

Midsommar

Allmänt Permalink0

Midsommar, inte riktigt min kopp med te men men...


Jag är ju en sån som AVSKYR brännboll, kubb, hoppa säck och annan skit. Grilla och umgås är mer min melodi så jag försökte hålla mig till det. 

Vi höll till vid Saltkällan hos Robert och Emelie som är några kompisar. Mycket folk! Vi var 26 stycken med alla barn inkluderat. 

Hade på mig en fin rosa midsommarklänning som jag sedan fick byta ut till förmån för jeans och tjocktröja. Ni vet, det regnar ju alltid på midsommar :)

Vi grillade iallafall god mat. Flankstek, grillost, majs och starka korvar. Till det hemmagjord potatissallad, såser, sallad och Västerbottenpaj. Mums!


Till efterrätt senare blev det två olika sorters cheesecake, rabarberkladdkaka, glass, jordgubbar och godis i stora lass. 

Lite lekar som jag undvek, snack och musik såklart. Vi åkte hem framåt småtimmarna men de flesta andra sov över. Vi har gjort det tidigare år men icke detta. Skönt ändå att vakna i lugn och ro och slippa tänka på om man kan köra eller inte och allt annat som är dagen efter. Skönt att bara vara gäst och åka när man känner att det är dags :)

På midsommardagen så åkte vi ut till landet och stugan och åt middag med mamma och syrran och hennes kille. De hade firat i stugan och precis sagt hej då till sina kompisar när vi kom dit. Lilla Penny var med, deras katt. Jag gosade muchos med henne och till och med Daniel som inte är någon speciell kattmänniska tyckte hon var söt och go. 

Jag lagade middag, lax i ugn med fetaosttäcke och hemmagjord potatissallad och färskpotatis till. Så gott! Sedan gino med banan, apelsin och hallon med ett generöst täcke av vit choklad på med en klick vaniljglass vid sidan av. Matkoma deluxe!

Vi hjälpte till med lite saker där och sen så åkte vi och spenderade kvällen i Daniels föräldrars hus i soffan framför en serie. 


Till top