sedergrenskan.blogg.se

Helgen

Allmänt Permalink0

AW i fredags som faktiskt avslutades i tid. Klapp på axeln. 

Vi var ett gäng tjejer som satt och drack  bubbel och tjötade ett par timmar på Taverna Averna medan regnet öste ner utanför. 

Lördagen började tidigt. Hur kommer det sig att jag vaknar av mig själv supertidigt på helgen men aldrig på vardagar. Karma?
Gjorde mig iallafall en väldigt god frulle med mosad avokado på fröknäcke, turkisk yoghurt med valnötter och honung och såklart kaffe. Mums!

Sen hämtade jag upp mamma och så drog vi en repa till landet. Mötte upp min kusin och hennes hund Frans och så fick vi smörgåstårta hos mormor och morfar. Ett tidigt fars dag firande för honom helt enkelt. Eftersom vädret var fint så tog vi en runda ner till vattnet också innan vi åkte mot Göteborg igen. 

Väl hemma så hade jag en slapp kväll med chips, dipp, ett glas rödvin och ansiktsmask. Kan det bli tjejigare. Kollade även på en bra film som jag skrattade högt åt ett par gånger, Mr. Right hette den. Se den om ni vill skratta lite men ha inte förväntningar på oscarsnomineringar liksom. 

Vaknade ganska tidigt idag med, låg kvar med ipaden i sängen och kollade youtube-klipp innan jag gick upp och ut på promenad i det vackra vädret. Man blir så glad av fint väder! Jag får sån energi nu när det är så mörkt ute så tidigt på eftermiddagarna. En får passa på. Tog en lite längre runda innan jag blev tvungen att vända hemåt för att sedan åka och jobba. 

Efter jobbet så mötte jag iallafall upp mamma på JOS på avenyn, åt en god och nyttig wrapp och sen så tog jag mig en tomtelatte på espressohouse när vi vandrade till bergakungen. Biomys! Vi såg filmen All Inclusive och den var bra. Fin och rolig! Perfekt söndagsnöje. 

Nu har jag städat hemma och ska slänga mig i soffan för första gången idag!
(null)

(null)


(null)

(null)

Till top