sedergrenskan.blogg.se

Pangmiddag

Allmänt Permalink0

Fick hem finbesök idag för middag. Isabelle och lilla Liv kikade över och så åt vi en riktig pangmiddag.

 

Lite alkoholfritt bubbel först medan jag la sista handen vid maten som blev en saffransdoftande fisksoppa med lax, torsk och räkor. Denna soppa toppade jag sedan med aioli, färsk timjan och så hade jag surdegsbröd vid sidan om. Blev toppengott om jag får säga det själv och vi åt så vi blev proppmätta. Föråt oss helt enkelt lite…men ändå fanns det rum för efterrätt, såklart!

 

När Isabelle och Liv kom så tog jag nämligen precis ut en banankaka med choklad ur ugnen. Så den var ljummen när vi åt den..mmm…inte helt fel.

Har bakat min banankaka flera gånger på rad nu, men det är så himla god, och så himla enkel att göra. Det gillar man ju!

 

Lilla Liv är alltid så himla go och glad och så söt så man vill äta upp henne. Hon låg och jollrade på min ryamatta större delen av middagen innan hon ville vara med och fick sitta hos Isabelle i hennes knä. Sedan fick jag också gosa med den lilla damen i soffan och hon studsade omkring som en liten studsboll. En glad sådan. Det måste dock ha tröttat ut henne för Isabelle skickade sedan sms om att hon hade somnat på två röda i bilen.

 

Väldigt mysig kväll i alla fall och gött en vardagskväll. God lunch får jag också till jobbet imorn :)

 

Nu har jag plockat undan lite och ordningen är återställd. Så nu ska jag ha skärmtid innan sängen blir alldeles för lockande. Tv, ipad och telefon med instagram samtidigt. Det är avkoppling det!

  (null)


(null)


(null)



Till top