sedergrenskan.blogg.se

Foodie

Allmänt Permalink0
Jag älskar frukost! Måste äta frukost för att inte tappa det fullständigt och varierar gärna och är periodare med vad jag är sugen på. 

Ibland vill jag ha något varmt och då är det ofta havregrynsgröt med lite variationer och toppings och kanske äggröra i sällsynta fall. Bananpannkakor också, men främst på helgen. 

Smoothie är ju en höjdare och speciellt i skål så man kan toppa med frön och nötter och frukt. Ibland kompletterar jag med ett ägg som ska vara krämigt. Inte för hårt och inte heller rinnigt. 

Iallafall, gör man denna avokadosmoothien så behöver man inte komplettera för den blir rätt mättande. 

I denna goding hade jag en avokado, en banan, en näve bladspenat, två dadlar, kvarg med smak, denna gången kokos och så mandelmjölk! Topping av linfrön, pumpafrön, solrosfrön och en klick jordnötssmör!

Proooova! Så gott!

(null)

På tal om mat...nu har jag massa smarriga grönsaker i ugnen med lite olja och honung på. Smarrigt! Det och lite kyckling får bli middagen. Har även i äpple, blir kanon med lite sötare inslag bland rotisarna  (null)

Till top