sedergrenskan.blogg.se

Lördag

Allmänt Permalink0
Det är så skönt att vakna i en nybäddad säng, mmm och dessutom veta att jag inte behöver gå upp än. Vaknade kl 7 av att det blåser så mycket utanför. Ganska gött ändå när man får ligga under ett varmt täcke och ha lite softa ljus tända runtom. 

Igår kväll så träffade jag upp mysmänniskorna Isabella, Malin och Linnea på middag. Vi gick till nya stället på andra Långgatan, Tvinky. Ett supertrevligt ställe som var fint, fräscht, hade trevlig personal och skön stämning. Vi åt där och man kan beställa i princip allt som halvportioner. Det gillar man ju!

Så jag tog en halv charkbricka och en halv biff med jordärtskocka. Gott. 

I övrigt på bordet så kom det även in råbiff som var toppen, anka med risotto och kummel med gräddstekt grönkål. 

Jag tog bilen och höll mig därför till Cola med massa citron i, vatten och cappuccino men de andra drack fruktansvärt gott rödvin. 

Strax efter 23 så började mina ögon gå i kors och då var det skönt att kunna åka hem snabbt med bil. De andra kvar kvar lite längre då Rebecka kom och mötte upp, men jag hann hälsa iallafall och det kändes ju kul!

Idag ska jag först städa hemma, sen ska jag till mamma och sedan ska jag till Uddevalla ikväll på kalas. Fullspäckad dag!

(null)

(null)


Till top