sedergrenskan.blogg.se

Mitt i veckan

Allmänt Permalink0

Hängde lite hemma hos Isabelle igår med barnen. Blev bjuden på så himla god middag. Pannbiffar med dijon, potatis, lingon, sås och stekt lök. Klassisk husmanskost, älskar det! Älskar även att slippa laga…

 

Lilla Liv satt en del hos mig och hon är ju så mysig. Igår hade hon fått sina 5-månaders sprutor så hon var lite ledsen, men inte värre än att hon skrattade massa ändå. Sötisen. När barnen sedan somnat så hann jag och Isabelle sitta i soffan ett slag och prata.

En okomplicerad men väldigt härlig kväll.

 

När jag kom hem sen så gjorde jag overnight oats som fick stå i kylen över natten och som jag åt idag. Har gjort det tidigare men kom på att jag kunde göra det igen när jag bläddrade i Buffé hemma hos Isabelle och det fanns ett recept på det. Väldigt gott! Hade björnbär och clementin som topping.

 

Detta åt jag idag efter en morgonpromenad. Kallt ute, men väldigt härligt. Var ute på en morgonpromenad igår med, men fick korta ner den då himlen öppnade sig och jag blev en dränkt katt. Fy. 

Idag var det dock bättre som sagt och riktigt härligt. Man blir så mycket piggare, så har jag tiden så är det skönt. Tvättade ändå så gick ut när jag slängt in lite tvätt i maskinerna. Multitasking.

Till top