sedergrenskan.blogg.se

Pokébowl

Allmänt Permalink0
Jag har varit på JOS på avenyn ett par gånger och ätit Pokébowl. Väldigt gott men ganska dyrt så jag köpte hem lite gott och lagade till själv. 

Först kokade jag svart ris och glasnudlar. Sedan marinerade jag nudlarna med japansk soja, fisksås, sesamolja, chiliflakes, koriander och lime. 

Kokade gröna sojabönor och fixade grönsaker. 
Sedan gör ju uppläggningen väldigt mycket. 

Så...bladspenat, svart ris och glasnudlarna i botten. Sedan la jag på skuren paprika, riven morot, sojabönor, rökt lax som jag strimlade och avokado som jag skar tunt och la längs med skålens kant. Toppade med svarta sesamfrön och valnötter (hade inte cashewnötter hemma) och sist men inte minst gjorde jag en majjo på majonnäs, sesamolja och lime. 

Det blev så himla gott! 

Sedan tar man ju vad man har hemma som topping och man kan ju även byta ut proteinet. Oumph, kyckling, halstrad tonfisk eller salmalax. Lite mango hade också kunnat vara gott i om man vill ha nåt sött. 

Lite roligare att äta när det dessutom är fint!

(null)


(null)


Till top