sedergrenskan.blogg.se

Bocado

Allmänt Permalink0
Igår blev det tapas vid Kaserntorget på Bocado. Ligger väldigt dolt inne i fysiken typ. Så märkligt. Men mysig lokal och vi fick ett bra bord vid fönstret. 

Jag, Isabella, Malin och Malin. Den ena Malin har jag inte sett på eveigheter så det var väldigt roligt att prata lite med henne. 

Vi beställde in massa goda grejer. Bla. svamp med manchego och en kräm på hasselnötter, ibericoskinka, padrones, chorizo kokt i cider, räkor i vitlöksolja och bröd och aioli samt patata bravas. Sedan smakade jag lite på en crema catalana som också var toppengod. Allt var jättegott!

Kul att testa ett nytt ställe och där satt vi ett par timmar innan tre utav oss gick vidare till Basque på Magasinsgatan och tog ett glas till. De stod just och gjorde några nya pinxios och jag och Malin fick sånt sug efter en utav dom att vi blev tvungna att ha. En liten jävel med croissant, nutella, jordgubbar och mandelflarn. Asså den var så god!

Sedan blev det hemgång och idag vaknade jag strax efter kl 7 ganska pigg. Får se vad jag hittt på idag innan jag har planer ikväll. 



(null)

(null)

(null)
(null)
(null)

Till top