sedergrenskan.blogg.se

Le weekend

Allmänt Permalink0
Helgen spenderades i Norrköping. Herreguuuuud vilken tråkig väg det är att köra. Vid Ulricehamn...Snark. 

Iallafall. Fredag kvällen bestod av lasagne och rödvin...mmm, hade ju varit sugen på rödvin hela veckan. Lasagnen var ifs också god. 

På lördagen blev det en promenad och det var dunjacka, mössa, halsduk, vantar som gällde för tusan så kallt det var. Vi kollade lite i galleriorna och sen gick vi på bio. Vi såg Pitch Perfect 3 som verkligen inte var förstahandsval för Daniel, men han fick gå på den ändå. Lite småkul men galet amerikansk och rätt lökig egentligen. Men 1,5 h enkel underhållning och dessutom åt jag cheddarpopcorn som var goda, men kunde ha förhöjts ytterligare med extra cheddarsmak. 

Därefter gick vi till ett ställe som heter Pig n’ Hen. Käkade lite och jag tog en bowl med kyckling, sobanudlar, pickade grönsaker och friterad grönkål. Till efterrätt tog vi varsin drink som var riktigt smarrig innan vi åkte tillbaka med spårvagn. Mmm, Norrköping vill ju gärna vara som Göteborg...

Söndag och jag råkade visst sova 12 h på ett ungefär. Behöver man sova då eller?! God frulle som övergick i fika då jag blev paniksugen på semlan som fanns i kylen och klämde i mig den direkt efter. Mmm, nu börjar säsongen för semlor! Älskar semlor. Inga konstiga varianter för mig med nutella, som wraps, prinsessbakelser eller som i år som natchos. Originalet är bäst!

Sedan var det ju körning igen på kvällen och jag fick stanna och köpa en stoooor kaffe för att orka hålla mig vaken och någorlunda alert. Farthållare på hela vägen så det är ju smidigt, men lätt uttråkande att köra. Lyssnade på musik och en pod men tiden gick ändå ganska långsamt. 

(null)

(null)

(null)

Till top