sedergrenskan.blogg.se

Sommaravslutning

Allmänt Permalink0
Idag har jag verkligen haft en heldag med jobbet. Efter lunch så mötte jag upp en kollega vid Frölunda torg och så tog vi oss ut till Kungälv där en annan kollega bor. 

Sommaravslutning med allas barn och respektive, de som kunde komma. De allra flesta kunde så vi var fullt hus. Huuur tur med vädret?! Kunde inte varit bättre och vi satt ute hela tiden. 

Vi började med kaffe och fika och sedan lite olika spel ute såsom kubb och krocket och så satt vi och pratade och minglade och solade. 
Sedan grillade vi och det var typ en hel grillbuffé som dukades upp. Fläskfilé, kycklingfilé, majs, korvar och entrecote. Potatissallad, bröd och såser till. Mums, åt seriöst så jag höll på att spricka. 

Sedan blev det efterrätt och då åt jag ändå ännu mer. Jordgubbar och glass i stora lass. De hade typ köpt en kartong gubbar per man så det fanns massvis. Fick till och med en kartong med mig hem. Vin och bubbel för dem som ville ha men jag höll mig till läsk och alkoholfritt bubbel eftersom jag hade bilen vid Frölunda torg och skulle ta mig hem. 

Men sjukt trevlig kväll och så himla roligt att få ett ansikte på dom som jag hör mycket om på jobbet. Verkligen en perfekt sommaravslutning innan det nalkas semester. 

Fredag imorn, det är inte fel det heller!


(null)

(null) (null)

(null)

Till top