sedergrenskan.blogg.se

Helg

Allmänt Permalink0
En riktigt härlig helg som varit varierad. Åkte upp till landet i fredags och hämtade upp mamma på vägen. Köpte vin och räkor till middag och satt och njöt av den måltiden länge och väl. Så gott! Färska räkor, het sås och surdegsbröd. Mmm... skulle man ju kunna äta lite oftare.  (null)


Sov länge på lördagen, åt frulle på altanen och tog en snabb promenad till havet. Sen kom Alice och Johan och mormor och morfar så då fikade vi. Mormor hade bakat en rabarberpaj som var supergod. Älskar rabarber. Älskar också att bli bjuden på paj.  (null)


Sedan började arbetet. Never ending story med sommarhus. Jag och mamma bar ved uppför vår branta slänt med skottkärra och staplade den. Var gaaanska varmt med stora stövlar och allt släpande. Mitt mantra var typ, "nu får jag snygga armar" när jag höll på och slet. 

Senare på kvällen så svidade jag om från arbetare till festfin. Daniels kompis som också heter Daniel hade fest så vi begav oss dit. 

Eller ja, han visste inte om att han hade fest för det var en överraskning som hans tjej ordnat. Trevligt iallafall med lite mingel och så lekar, bra uppstyrt. 

Avslutningsvis så blev det en burgare på donken och nattbuss till Daniels föräldrar. 

Dagen idag har inte varit lika produktiv med rätts. Sov läääänge, åt frukost, kollade på film och lämnade knappt soffan. Perfekt när det var lite halvkasst väder med regn utanför. Väldigt skönt att ta det lite piano. Sedan åkte vi till Max och käkade innan vi åkte hemåt. Slapp söndag!


Till top