sedergrenskan.blogg.se

Vi tog tåget till Soller

Allmänt Permalink0
Torsdagen blev utflyktsdag!

Vi tog nämligen tåget till Soller för mamma hade hört så gott om det, även fast hon varit i Soller förr. 

Soller var supermysigt om än ganska turistigt inne i kärnan av staden där tåget stannade och där mysiga gamla spårvagnar går. Vi var inte där så länge utan nöjde oss med två timmar där vi vandrade omkring utanför och kollade på citron och apelsinträdgårdar och så fikade vi. Glass som var drömgod och så apelsinjuice. Den bästa juicen ska tydligen vara lokalproducerad där. Kan ju instämma i att den var väldigt god!

Tåget dit och hem var dock lite överskattat. Nu har jag gjort det liksom. Men det var inte dom fantastiska vyerna som jag hoppats på och lite väl mycket tunnlar för min smak. Kanske är bortskämt efter Sri Lanka men jag hade inte åkt igen. 

När vi var tillbaka så åt vi lunch och sen gick jag på stan och kollade affärer. Fick inte med mig något men det är alltid trevligt att strosa omkring lite. 

Kvällen spenderade vi i favvon Santa Catalina. Patron Lunares. Så hette restaurangen vi gick till. 

Kalvcarpaccio med fois grasskum och guacamole som vi fick mortla själva till förrätt och så Tuna tataki och burgare till varmrätt. Mysigt ställe verkligen och trevlig lokal, men maten lovade mer än de kunde hålla. Helt okej gott men de andra kvällarna toppade ändå. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Till top