sedergrenskan.blogg.se

En go helg

Allmänt Permalink0

Jag har haft en riktigt go helg!

 

Fasiken så mycket gladare man blir när solen skiner. Alla blir det. Alla skiner upp och uteserveringarna fylls.

 

Jag spenderade lördagen på landet med mamma, Alice och Johan och så kom mormor och morfar upp på fika också. Vi håller på att byta ut altanen och bygga en ny. Vilket tar mer tid än man kan tro när vi verkligen gör om allt, med underlaget också. Sluttningstomt så det går inte att få upp nån maskin heller så hela dagen gick åt till att gräva för hand och sedan bära upp reglar. En helg till så är den nog klar. Kommer bli så himla bra! Men var sjukt mör i kroppen efteråt. Är inte van att bära och gräva så mycket.

 

Åkte i alla fall hem på eftermiddagen och strax därefter kom Isabella och Malin och jag fick superfina blommor. Älskar fina buketter.

 

Jag hade köpt champagne så vi poppade den, satte oss på balkongen i solen och göttade oss och firade Isabellas husköp. Yeeey, där kommer dom trivas gott :)

 

Sedan hade jag förberett drinkar, hade läst ett recept som såg gott ut och det blev faktiskt riktigt bra!

4 cl Gin

2 cl Sockerlag

2 cl Citronsaft

Prosecco

 

Blanda allt utom prosecco i en shaker med is. Skaka som fan i 15 sek och sila ner i glasen och häll på prosecco och garnera med en citronspiral. Mums!

 

Till mat blev det asiatiska vårrullar med rispapper. Dessa små godingar fyllde vi med kyckling, halloumi, räkor, mango, koriander, glasnudlar, morot, vitkål och ärtskott.

Doppades i soya, sweet chili och jordnötssås. Så gott!

 

Jag tycker det är så trevligt att sitta och äta länge när man är ett par stycken. Mysigt att sitta och snicksnacka och inte bara hetsäta på 10 minuter. Blev sjukt uppskattat i alla fall!

Blev ganska sent när det sedan blev musik, gött snack och mer balkonghäng.

(null)


(null)


 

Var lite seg igår och låg och halvsov på balkongen i solen med rester av kladdkaka som fika. Så göttigt!

  (null)


Till top