sedergrenskan.blogg.se

En tisdag i solen

Allmänt Permalink0
Åh, har verkligen utnyttjat och njutit av värme och sol idag. 

Lunch med Sophia på JOS avenyn och som vanligt en Pokébowl. Like a lot. Älskar deras kokos- wasabidressing on top. 
(null)

Lite jobb efteråt och jag hann sätta mig ner lite i Landala egnahem mellan möten. Det finns en liten damm där som är såå fin och mysig. Eller ja, hela området är verkligen så himla mysigt. Där vill jag bo! Tänk att få bo i ett utav dom fina pepparkakshusen i området. Dröm. 

(null)

Sedan gasade jag till Skatås och mötte upp Rebecca för en promenad. 5 km i värmen blev det. Gick väldigt snabbt kändes det som för våra munnar gick i ett. Så himla trevlig promenad och under tiden såg jag också tre rådjur. Bra promenad!

Sedan gasade jag åt andra hållet. Från östra centrum till västra Göteborg och hem till Isabelle. Hon och Isabella hade lagat mat och jag kom dit och satte mig till ett dukat bord. Vi satt ute i solen och åt hemlagad Pad thai. Så sjukt god så jag åt såklart lite för mycket. Sedan nattade Isabelle barnen och jag och Bella gjorde oss lite kaffe som vi alla sedan avnjöt i kvällssolen. Rotade fram lite glass ut frysen också att ha till. Mums!
Hur mycket har man inte längtat efter det då?! Kunna sitta ute och inte frysa och bara njuta och prata. Åh, hoppas det här håller i sig riktigt riktigt länge. 

Det enda som är dumt med det här vädret är att mina nya fina hortensior på balkongen dör. Sakta men säkert dör dom ifrån mig. Köpte dom i lördags eftermiddag, idag är det tisdag. Kan ju sätta en peng på att dom är döda tills på torsdag. Fan. Blir dyrt att köpa blommor hela tiden. Varför kan inte dom älska mig lika mycket som jag älskar dom. Obesvarad kärlek trots att jag ger dom så mycket.  Vad vill de mer ha, vad kräver dom från mig? To be continued. 

(null)



Till top