sedergrenskan.blogg.se

Valborg på spa

Allmänt Permalink0

Vilken panghelg jag har haft!

 

Eller helg och helg, det känns ju så men egentligen är det klämdagar och röda dagar. Love it. Blir helt dagvill men all ledighet, är bra ledighet.

 

Daniel överraskade mig med en övernattning med spa på Stenungsbaden. Så himla snällt och mysigt! Fick även en fin bukett blommor. 


Kände när jag väl var på plats att det var såååå skönt och välbehövligt.

 

Vi började helt enkelt måndagen med en god frulle och sedan åkte vi lite ärenden innan vi begav oss uppåt kusten. Stannade för lunch i Stenungsund och åt en pokébowl, min nya obsession. Så gott ju! Tyvärr sjukt liten portion på det stället så vi fick köra en drive in och köpa en cheeseburgare för att jag skulle vara nöjd och glad. Man vill ju inte ha en hangry tjej på spa liksom!

 

När vi checkat in så spanade vi in rummet som var fint, stort och låg mot vattensidan. Bytte om och småsprang ner till spa:et. Älskar Stenungsbaden! Älskar att det är en retreat club så att man får prata, kan gå runt, kan läsa tidningar och ta ett glas bubbel eller liknande.

Vi göttade oss i de varma poolerna och var nere där i hela 5 timmar innan vi gick upp och gjorde oss iordning för middag. Snacka om att man var mör i kroppen.

 

Det blev en jättegod middag på Captains Table som är Stenungsbadens egna restaurang. Mmm, jag åt en ravioli med Karl Johan svamp och Daniel åt en Balsamicokyckling med svamprisotto. Daniels smällde högst, så god smak! 

 

Ett glas rödvin senare så var vi supertrötta och kröp ner i den sköna sängen. En bättre Valborg gick ju inte att önska! Långt ifrån röj och utekväll, utan det var riktigt mysigt att somna till att regnet slog på rutorna. 

 

På morgonen så slank vi ner till Spa:et igen och badade lite i de varma poolerna innan en megastor och god frulle. Frukosten där är magisk! Klämde i mig i princip allt som fanns, och även en våffla som avslut. Mums!


(null)

(null)

(null) (null)

(null)

Till top