sedergrenskan.blogg.se

Le Weekend

Allmänt Permalink0

Helgen har bestått av blandad kompott minsann, men det har varit en bra helg och jag känner mig hyfsat utvilad.

 

I fredags så körde jag en storhandling på Maxi och det var ju dumt…fick sitta i kö ut från parkeringen i 20 minuter. Det gick inte att bara köra ut för då korsade man ju filer med bilar som skulle in. Så jag fick svänga in på parkeringen igen, ta ett varv längst bort så jag kom rakt i filen och kunde köa utan att korsa några rader med bilar. Helt galet.

Men jag var sååå sugen på grillad kyckling och cola så det blev jag bara tvungen att ha!

 

Åt min kycklingsallad när jag kom hem i alla fall och begav mig sedan till Lina som fyllde år och hade lite fest.

Väldigt trevligt! Lite quizz (som mitt lag tok-förlorade på!) och sedan så var det många som jag inte träffat på väldigt länge där som det var extra kul att språka med. Att Lina sedan har två superfina och gosiga katter gjorde ju inte saken sämre, och senare på kvällen så kom även Lisa och hennes kille dit och anslöt till trevligheterna.

 

Gick dock hem i ganska vettig tid för på lördagen så ringde klockan 8 och jag hämtade mamma för att åka upp till landet. Jobb stod på schemat och vi rev tapet i stugan för hallen ska få en uppfräschning i vår, precis som altanen. Det är tanken nu i alla fall. Kommer nog bli superbra. Kommer även matcha nya köket så mycket bättre. Usch för den gamla vita strukturtapeten, den har verkligen gjort sitt.

 

Självklart så hälsade vi på mormor och morfar också som skulle iväg på middag senare på kvällen. Hann ta en fika med dem och så lämpade jag även över en hel låda med böcker som jag hade rensat ut hemma och gav till mormor som blev väldigt glad. Som julafton typ :)

 

Helt plötsligt så gick även vädret från att vara härligt soligt med vårkänsla, till att det vräkte ner snö från alla håll och kanter och blåste och jäklades.

Vi stack in på Torp på vägen hem och käkade och shoppade lite innan vi begav oss…med ett extra stopp för Laxfabriken i Ljungskile. Har ni vägarna förbi, så stanna! Fantastiskt goda saker och min favvo är laxbakelsen. Vi köpte varsin och tog med hem. 

 

Well, bilturen tog ju lite längre tid eftersom vädret var som det var med olyckor längst med E6. Desto skönare att krypa ner i soffan med en filt framför en film och med laxbakelsen som middag. :)

 

På söndagen var det dags för jobb. Först ett kundmöte…vilket är ovanligt för mig på en söndag, man vill ju i vanliga fall respektera herrens vilodag (NOT!). Sedan hade jag visning och efter det hade jag inga direkta planer så det fick bli en tur på gymmet för att inviga mina nya snygga träningstights med ett nytt grått linne till. Kände mig fab. Tills jag började svettas och blev rödmosig. Inte lika fab.

 

På kvällen så kom Sophia över på middag. Nice. Vi gjorde hemmagjord pizza med chevrè, pinjenötter, salami, ruccola och ringlade honung över. En riktig vinnarkombination. Mums!

 

Avslutningsvis en kvällspromenad. Så fick man lite frisk luft innan soffan hägrade igen!

 

Till top