sedergrenskan.blogg.se

Mors dag

Allmänt Permalink0

Jag ska måla hela världen lilla mamma, du ska få solsken varje dag. Att det regnar och är mulet gör detsamma, för jag ska måla hela världen lilla mamma. 


Denna låten nynnade jag ofta på när jag var en lite plutt. Väldigt aktuell idag när det är mors dag!

Jag stressade hem till Göteborg från Uddevalla dit jag åkte i lördags för kalas. Drog Ica maxi på vägen, slängde av allt hemma och åkte och jobbade. Phu, high life på den visningen. 

Kom hem och slängde ihop en middag. Hade köpt färdig Pulled salmon. Underlättade väldigt mycket när tiden var knapp. Till den blev det små tortillas, mangosalsa med chili, picklad rödlök och hoisinsås. Mmm, jag gillar verkligen sån här plockmat. Med massa koriander och lime on top. Mums! Tycker det är härligt att alla kan ta det de gillar och att man äter och umgås lite längre. Tummen upp för det!

Sedan skämtade mamma och sa att hon hoppades att jag hade tårta också. Haha hennes förvåning när jag kom ut med en liten jäkel. Egentligen var vi nog alla för mätta men vi fick ju klämma i oss en bit var. Söt och god!

Sedan blev det paket från mig och sis. Vi gav henne ett snyggt set med handtvål och handkräm från rituals. Lite vardagslyx. Blir superfint på landet. Speciellt när det ska renoveras där. Hantverkarna kommer i veckan..spännande. 

Well, nu blire sängen. Jobb imorgon all day long. 

Till top