sedergrenskan.blogg.se

Nividas

Allmänt Permalink0

Jag har köpt nya glasögon som jag håller på att vänja mig vid.
 
Fån Nividas som har en butik inne på Vallgatan 12 i stan. De hade ett erbjudande med gratis synundersökning så jag hoppade på det och kom ut med en beställning på ett par glasögon. Jag kände att mina gamla glasögon inte var lika bra länge, dvs att jag förmodligen hade fått sämre syn, och så hade jag tröttnat lite på dem.
 
Nu blev det ett par bruna sköldpaddsfärgade bågar i plast och jag försöker vänja mig vid att jag ser lite mer ut som en uggla :) jajaaa, inte mig emot. Jag gillar dem!
 
Hämtade ut dem igår och tog ur mina skavande linser på kvällen och testade dem lite.
Mamma kom över till mig på kvällen så vi tog en promenad runt Stensjön, jag såg vart jag gick (!), och sen så gick vi hem och jag lagade middag. Mina kära honungssrostade brysselkål och polkabetor med ädelost och en skiva kassler till som tillbehör. Mums! Sedan gjorde jag en nyttigare variant på äpplepaj med massa äpplen i en form, kanel och kardemumma, lite havregryn sprinklat över och så skivade jag lite smör och la ovanpå samt lite rörsocker. Blev toppen när det blev varmt och fick lite färg i ugnen. Perfekt också med en klick vaniljkvarg!
 
Så skönt hemma nu också, inte nog med att jag har nya glajjor…jag kan även se ut genom fönsterna då jag hade städning hemma igår med fönsterputs. Härligt.

Till top