sedergrenskan.blogg.se

Hur man hanterar besvärliga typer

Allmänt Permalink0
I onsdags så var jag på en föreläsning med Elaine Eksvärd. Känd retoriker som skrivit böcker om härskartekniker bland annat och som har andra projekt som hon är engagerad i och skriver om mycket på sin blogg och instagram. Kort sagt, jag vet väl vem hon är. 

Hon var iallafall på bergakungen och föreläste om Hur man hanterar besvärliga typer. Dvs. olika härskartekniker i olika sammanhang. Detta var via HSB för deras medlemmar och eventet upptäckte jag när jag läste i mammas medlemstidning och bokade in oss då hon fick ta med någon om hon bokade sig- mig. 

Sjukt bra iallafall! Hon var så hjärtlig och rolig, hade dialog istället för monolog och fick tiden att gå väldigt fort. Kul att ha kommit iväg på detta då jg annars hoppats på att det kunde blivit en föreläsning via jobbet, men icke!

Mamma tyckte också det var toppen och var glad att jag hade bokat in oss så det blev riktigt lyckat!

Igår var det jobb hela dagen. Kände mig både trött och sur på jobbet men blev lite gladare av en visning där besökarna var trevliga och sedan en spontan middag hos Isabella. Stekta nudlar med tofu och så rödvin till det. En utsökt kombo. 

Idag är planerna mest att jag ska till frisören, har längtat!

(null)


Till top