sedergrenskan.blogg.se

Korvfest

Allmänt Permalink0
Vaknade tidigt i lördags och var pigg! Halleluja, vilken känsla!

Så jag drog till gymmet och körde ett kort men sjukt intensivt pass som gör att jag har sjuk träningsvärk i rumpan idag!

Sedan blev det maxi, handling, gofrulle deluxe hemma och sedan så bakade jag till kvällen för då vankades det middag hemma hos Isabelle och Arvid.
Innan dess hann jag dock ta en fika och en promenad i Slottskogen också!

Iallafall, middag i fiskebäck och det var sååå trevligt! Det var Isabella och Johan och jag som kom dit som gäster. Trist att inte Daniel kunde men han hade jobb. 

Isabelle och Arvid hade köpt massa olika goda korvar från Gourmetkorv som vi käkade med smarriga tillbehör som pommes- vanliga och sötpotatis. Coleslaw på rödkål och äpple, rostad lök, räksallad och bostongurka. Mums! Ibland är det enklaste det godaste och det var kul att smaka på så många olika. Min favvo var en med lamm och en med ost i. 

Sedan var vi proppmätta så vi fick vänta en stund innan vi kunde sätta i oss lite key lime Pie som jag hade bakat och tagit med. Blev en bra avslutning med det syrliga och lite vaniljglass till det. 

Drack både champagne under kvällen och skålade samt rödtjut och annat bubbel. Så gott att sitta och smutta på ett glas rött när vi sedan spelade spel frampå småtimmarna innan vi begav oss och tog en Minitaxi. 

Väldigt bra kväll!


(null)

(null)

(null)

Till top