sedergrenskan.blogg.se

Lördag vid havet

Allmänt Permalink0
Åh så skönt! Första dagen på stranden för min del. Jag och mamma åkte till landet igår och eftersom det blir SÅ varmt i stugan så åkte vi till vattnet och la oss där. Jätteskönt med lagom fläktande ljumma vindar från havet. 

När vi tröttnade på att ligga där så åkte vi en sväng till Torp för det var några saker vi skulle kolla och därefter landade vi i stugan i varsin solsäng. Hur skönt? 

Idag har jag tagit första doppet. Var sååå skönt och välbehövligt. Jag klippte nämligen gräset på landet och i 30 grader och solsken med världens sluttningstomt och en tung gräsklippare så blir det varmt. Toppen gick att krama ur efter och hela jag var så svettig! Så det var bara till att hoppa i plurret innan vi blev bjudna på kaffe och kaka hos mormor och morfar. 

Sedan läste och lyssnade jag på pod vid havet.  Livet asså. 

(null)

Till top