sedergrenskan.blogg.se

Midsommar 2018

Allmänt Permalink0
Det blev en riktigt trevlig midsommar! Kallt som i vanlig ordning men jag hade med mig jeans och en dunjacka som jag bytte till efter att iallafall fått visa upp mig i klänning under början av kvällen. 

Jag hade förberett grillspett dagen till ära. Hade noll idéer så körde en kopiering av Isabella. Blev bra. Jag marinerade entrecote som jag skurit i bitar under natten. Sedan trädde jag på dem på spetten och så åts det med grillad majs och paprika tillsammans med västerbottenpaj och potatissallad och såser. Gott!

Vi var väldigt många, en hel drös ungar har tillkommit under åren så nu får vi knappt plats. Men men. 

I övrigt så hann jag prata med alla, det skojades, snapsades, pratades och så hade vi lekar. Emelie var lekledare och gjorde det riktigt bra. Vann tyvärr inte men det var roligt ändå. Det enda jag inte deltog i under kvällen var brännboll. Jag hatar verkligen brännboll så jävla jävla mycket. Blir arg i hela kroppen när jag tänker på att spela det så jag undviker helt enkelt. Djävulens påfund. Nej, då satt jag bredvid med några andra som inte heller ville. 

Det blev såklart även efterrätt och så tog vi en promenad till vattnet. Ingen lång promenad, kanske 200 meter. Men sen körde vi gruppfoto och fick rört lite på oss iallafall. 

Senare på natten så gjorde vi som alltid, på med burken på grillen. Nattamat! Älskar korv med bröd på natten. 

Sedan åkte vi till Daniels föräldrar och sov där. Skönt att inte vakna med massa folk och barn och hundar samt börja städa då. Nej, väldigt praktiskt. Därmed så körde jag en spiknykter midsommar men det gjorde mig inte så mycket. Jag drack alkoholfri öl och det är iallafall roligare än att dricka läsk en hel kväll. Så skönt att sätta sig i en varm bil när vi valde att dra oss!

(null)

(null)
(null)
(null)

Till top