sedergrenskan.blogg.se

Midsommardagen

Allmänt Permalink0
Låg och slumrade fram till efter lunch idag. Så skönt!

Blev en väldigt sen frukost ute på altan innan vi åkte utåt havet igen. 
(null)

Slajdade förbi landet, så hej till mamma och fortsatte ut till fiskebäckskil och tog en fika vid bryggan där. Hade kjol på mig men fick byta till jeans och en jacka innan vi gick på båten som tog oss över till Lysekil. 

På midsommardagen så är det alltid cruising i Lysekil med massa raggarbilar. Inte alls något jag tycker är speciellt kul, men det är roligt när det är lite folk i omlopp och det är lite lotter, langos, och stånd med godis. 

Vi vet dock hur trafiken brukar vara då så set var strategiskt att ställa bilen på andra sidan och ta båt över. Så bra gjort av oss!

Väl över så gick vi en promenad, kollade på folk och så käkade vi lite vid torget samtidigt som vi kollade på alla bilar som åkte förbi. Några ganska fina om man gillar gamla amerikanare men de allra flesta ser ju ut som skräp. I parken så spelade även en trubadur så det var ju trevligt. 

Efter det så tog vi en sväng på torget och så tog vi några lotter. Blev så glad när min första lott visade en stjärnvinst! Yeeey! Till och med försäljaren blev förvånad...uppenbarligen inte helt lätt att vinna lät det som. Så jag fick min stora chokladkartong och gick runt och glassade och gjorde små barn gröna av avund. Kul!

Tillbaka med båten till fiskebäckskil och sedan till landet.

(null)


(null)

(null)
(null)


Till top