sedergrenskan.blogg.se

The Lodge

Allmänt Permalink0
Vilket härligt dygn jag hade på The Lodge i Skåne. Närmare bestämt vid Romelåsen nära Lund. 

Jag var där på sommarkickoff med jobbet och vi mötte även upp kontoret i Malmö och det var första gången jag träffade alla som jobbar där. Alla var SÅ himla trevliga. 

Vi åkte ner på morgonen och började med en fika på förmiddagen. Sedan så hade vi en föreläsare som var riktigt bra och så gjorde vi några övningar som också var över förväntan utomhus. 

Vädret var på vår sida och det var varmt och skönt så det var trevligt att vara ute lite. Efter en affärslunch, lite mer föreläsning och annat, så hade vi en sk. smakvandring. 

Vi gick alltså en promenad på ca 3 km med en guide. Så vacker väg! Det finns massa fina vandringsleder där. Under vägen så fanns det bord utplacerade och där dukade guiden upp massa gott. Bl.a.  olika ostar med marmelader. Smakade på en marmelad med palsternacka och passionsfrukt och en med tomat och vanilj. Låter som konstiga kombinationer men de var riktigt goda!

Sedan smakade vi på äppellikör, kallskuret, kimchi, kombutcha, lättöl, ramslökspesto och surdegslevain. Allting lokalproducerat av små företag i närheten. Jättetrevligt!

Efter det fick vi våra rum och jag fick ett helt fantastiskt rum!  Så fint! Hela stället går i New England stil och mitt rum var snarare som en mindre svit och var superfräscht. Mycket nöjd!

Därefter tog vi några glas i solen på terrassen och snackade och sedan blev det middag. Sparris till förrätt, lamm med ramslöksmajjo och färskpotatis och sedan en rabarbertartlett till efterrätt. Till alla rätter var det gott vin!

Verkligen så himla nöjd med vistelsen där och jag skulle gärna vilja åka tillbaka. Sedan var det ju extra kul att lära känna alla nya kollegor lite bättre!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null) (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Till top