sedergrenskan.blogg.se

Tisdag i Palma

Allmänt Permalink0
Fantastisk dag! Tack och lov för det efter den mindre fantastiska dagen igår. 

Vaknade och åt frukost på hotellet och sedan bestämde vi oss för att dra in till Palma och strosa omkring och titta. 

Gott väder, varmt och skönt men inte supersoligt utan lite disigt. Perfekt för att strosa. 

Kollade katedralen, gick runt i gränder, spatserade i marinan, kollade in i några butiker, bland annat en som Alice hittat som endast sålde väskor och hattar av strån. Alice köpte en jättefin väska där, men jag kunde såklart inte bestämma mig för vilken jag ville ha så det blev ingen. Får suga på den karamellen lite till.  Sedan tog vi en hop on hop off busstur. Faktiskt väldigt trevligt!

Lunch åt vi i mitt favoritkvarter Santa Catalina. Ett ställe på hörnet som hette Santina och som hade mycket bowls, wraps och sallader samt juicer. Jag och Alice tog varsin bowl, jag med acai och hon med mango. Så goda! Väldigt trevligt och fräscht ställe dit jag gärna går igen, helst snart. 

När vi blev trötta så tog vi en taxi tillbaka till hotellet och svidade om. Jag hann ta en powernap och sedan fixade jag allas hår. Sedan såg vi ut som en skock med Maria Montazamis när vi gick ut igen. 

Vi åkte tillbaka till Catalina och till Ingrossos restaurang La Perla där vi bokat bord. Tur det för det var fullbokat och många fick inte plats utan fick boka bord till en annan dag. Jag hade inga förväntningar på restaurangen men den var topp! Så fin inredning, trevlig och uppmärksam personal och självklart god mat. 

Cava först. Sedan en bresaola tartufo med burrata som förrätt som smälte i munnen. 

Till varmrätt varsin pasta och jag tog en supergod med tryffel, salciccia med fänkål, svamp och reducerat rödvin med grädde. Dröm! Rödvinet till var också väldigt gott och passade perfekt. 

Vi unnade oss även efterrätt och då blev det en chokladmousse med både mörk choklad med Baileys, vitchoklad och bär. Perfekt avslutning!

Strosade runt lite mer i mysiga gränder när det var mindre folk och de vackra upplysta byggnaderna. Så fint! Älskar Palma!
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

Till top