sedergrenskan.blogg.se

Snabbaste rätten

Allmänt Permalink0

Snabbaste och godaste rätten gjorde jag igår när jag var riktigt riktigt hungrig.

 

Färsk pasta med salccicia.

 

Då köper jag färsk salccicia som ser jättesuspekta ut. Gör ett snitt och gröper ur innehållet och steker det tillsammans med lök och vitlök. Sedan så häller jag på en färdig pastasås. Ja men man kan ju såklart göra sin egen men då tar det lite längre tid, lite mer kryddning osv. Nu kryddade jag ingenting.

Tjoff, blanda ihop allt och servera med den färska pastan. Easy like that!

(null)


 

Trots att det är snö ute och att jag fick sopa bort 15 cm pudersnö från bilen igår på morgonen så känner jag fortfarande att jag får mer energi av ljuset. Lite lättare att vakna och sååå härligt att det är ljust länge på kvällen så jag kan ta en långpromenad efter jobbet. Me like!


Till top