sedergrenskan.blogg.se

Tofu

Allmänt Permalink0
Jag och Isabella tog en promenad i mina hoods efter jobbet och fick ihop ett par kilometer för att jobba upp aptiten. 

Sedan hade jag förberett så vi käkade en glasnudelsallad med lite goda tillbehör som mango, avokado, purjo, edamame, cashewnötter, koriander, lime och panerad tofu samt en grönkålssallad vid sidan om med blodapelsin. Fräscht. 

Tofu. Vilken grej. Jag har faktiskt inte köpt och lagat tidigare för jag har tyckt att det är lite tråkigt smaklöst. MEN, idag köpte jag en marinerad variant som vi panerade så ytan blev lite krispig. Superbra! Kan tänka mig att det fungerar jättebra istället för fisk i fishtacos med samma tillbehör. 

Mmm, vi åt så vi nästan storknade..men ändå fanns det plats i efterrättsmagen för varsin liten rawfoodboll och en kopp kaffe. Jättemysig kväll verkligen!

(null)

(null)
Inte snyggaste matbilden, men såå gott! Nudlarna som glaserats med sweetchili, lime och teriyakisås ligger underst i detta berg med gottigheter. 

Kan iallafall verkligen rekommendera att göra hemma. Så enkelt, gott och ganska nyttigt! Kan ju såklart blandas i samma skål direkt också. 


Till top