sedergrenskan.blogg.se

Warszawa

Allmänt Permalink0

Nu är vi i Warszawa och allting har gått så himla smidigt. Flyget gick jättesnabbt och bra, sedan tog vi buss till stan och vi bor så sjukt centralt så det var precis bredvid som bussen stannade.

Vi hade tur och fick rummet direkt och eftersom vi var jättetrötta så la vi oss och sov ett par timmar innan vi gick ut för en lättare, men sen lunch. Vi hamnade i den närliggande gallerian som faktiskt var väldigt bra! Dit ska jag tillbaka och botanisera!

Sedan gick vi till Marriott hotell som ligger precis bredvid vårt, som heter Hampton by Hilton. Där satte vi oss i deras fina skybar och tog varsin drink. En väldigt bra espresso martini slank ner! Så där satt vi och såg det mörkna. Jättefint!

Jag hade bokat bord på en restaurang som heter Grand Kredens, så vi vandrade dit och blev positivt överraskade. Vi slog till på varsin trerätters och så tog vi in en flaska bubbel.

Jag tog:
Ryska piroger
Grisnacke med vitlök
Äppelpaj med vaniljsås och kaffe

Daniel tog:
Laxtartar med pepparrot
Kycklingbröst med pepparsås
Créme brulée

Väldigt rejäl mat, men god. Men ack så mätt man blir! Vi rullade typ ut därifrån.

Sen vandrade vi omkring lite, kollade in de mindre gatorna och satte oss på en pub och tog en öl för att avrunda kvällen.

Bra hotell, sköna sängar och ett rum på våning 15 av 16 med utsikt över stan. Väldigt bra och fräsch frukost också, alltid positivt!