sedergrenskan.blogg.se

Rödbetor

Allmänt Permalink2

En vinnande kombo och en väldigt enkel middag, det tackar jag för. Kan ju med fördel även ätas som tillbehör till något annat smarrigt också. 


Rödbetor i ugn med chevré, honung och valnötter. 

Jag använder förkokta rödbetor som jag köper. Väldigt smidigt och tidssparande. Skiva allt, in i ugnen ca 10 minuter eller tills osten smält och fått färg och sedan sprinklade jag över valnötter. 

Dessutom så gjorde jag en grönkålssallad och la allt på. Grönkål blir bäst om man masserar den vänligt ganska länge och väl med olivolja. Bara små fina blad, inga äckliga stjälkar. Sedan lite flingsalt på. 

Resten av min grönkål blandade jag förresten i min smoothie imorse. Nyttigt och gott sätt att få i sig grönisar.

#1 - - Longevity - en blogg om hälsa:

Så himla gott

#2 - - Anna - Fotograf & Rovfågeltränare:

Typ den bästa förrätten jag vet! Perfekt kombo av en massa gott! :O

Svar: Ja verkligen! Och så enkelt!
sedergrenskan.blogg.se

Till top