sedergrenskan.blogg.se

Båtliv

Allmänt Permalink0

Vi åkte ut till båten och bryggseglade lite i söndags eftermiddag/ kväll. Åt lite middag i båten och hade tänkt att ge oss ut till en ö, men ångrade oss då det kom en skur. Istället så sov vi över och åkte ut på förmiddagen dagen efter istället. 


Det var varmt i luften men ganska molnigt. Jag intog platsen i fören och så brummade vi på. Ellös och Gullholmen och vidare ut till en klippa för att lägga till, käka lite lunch och slappa lite med en god bok. 

Men alltså, Gullholmen. Så fint! Nån dag måste jag bara ta mig dit och promenera lite och inte bara se det sjövägen. 

Well, på vägen tillbaka så blev jag lyrisk. En säl dök upp bredvid båten och jag tjöt att vi måste vända för att kolla mer. Älskar ju sånt. Tyvärr älskar inte sälar när man vänder en motorbåt och åker mot den. Så den stack. Men jag var nöjd ändå!


När vi sedan kom tillbaka till Daniels föräldrars hus så var vi vrålhungriga. Tur att jag köpte med mig pizza på vägen, den har aldrig smakat så gott! 

Till top