sedergrenskan.blogg.se

Sommaravslut

Allmänt Permalink1

I torsdags så hade vi lite sommaravslutning med jobbet och det var hemligt vad vi skulle göra. 


Men vi möttes upp på drottningtorget och vid Pressbyrån och när jag står där så hör jag någon ropa. 

Så har de abbonerat en gammal spårvagn, den som man kan se gå runt i stan. Vi gick på inne i vagnen hade de dukat upp med rosé och annat gott. Sedan tog vi en tur, spelade musik och hade även ett quizz innan vi kom till slutdestination. 

Som var...Långedrags världshus! 

Där satte vi oss i loungedelen, drack champagne och rättade våra quizz...vilket jag endast tar upp då mitt lag vann!

Sedan förflyttade vi oss och blev serverade en fantastisk trerätters. Mums! Toast skagen, torsk med friterad pilgrimsmussla och hummersås, vit chokladglass med rabarber och jordgubbar. 

Så jädra gott! Vin och öl som passade bra till. 

När vi ätit där så tog vi den gamla spårvagnen tillbaka till stan. Vi var några som fortsatte ut och först så gick det gänget till storan och satte oss där och tog lite dricka. Sedan blev det lounges. 

Fick packa in mig i en taxi efter ett tag och inse att jag skulle upp dagen efter. Kan säga att det var en jobbig dag på jobbet på fredagen. Jag har mått bättre. 

Men kvällen var jättetrevlig med god mat och mycket skratt!


#1 - - Jaxx:

Jeg var engang på ferie i Warszawa, og mine venner tok meg til New Orleans-klubben. Du vil ikke tro, det er ingen slik kul nattklubb her. Svært subtil atmosfære, rimelige drinker og fantastiske damer!

Till top